
A kamionos Darzsi Zsolt teljestmnye eddig csodlatos
A szerdt jformn sznnapnak tekintette a mezny, br kellett autzni 280 kilomtert Ajun el-Atruszig, csakhogy kzton, s ez az utbbi napok kves szakaszai utn (amelyek kis tlzssal kirztk az ember fogbl a tmst) ezt lazbban lehetett venni.
gy aztn a tbor sem csendeslt el kedd este tz rakor, ahogy szokott, a versenyzknek vgre alkalmuk nylt, hogy megvitassk az elmlt tbb mint msfl ht esemnyeit. Neknk pedig arra, hogy rtkeljk az eddig trtnteket, a mg versenyben lv magyar piltkat.
Szmokban
6 motoros hlgy van mg versenyben
17. helyen ll a legjobb magyar kamionos
280 kilomtert tett meg a mezny szerdn
17. helyen ll a legjobb magyar kamionos
280 kilomtert tett meg a mezny szerdn
Palik Lszl s Darzsi Gbor ll jobban a megmaradt kt autsunk kzl az sszetettben (26.). Ez tbbek kztt annak ksznhet, hogy az ezst Nissan piltja sohasem vllalt tl nagy rizikt (illetve ha megprblt, a navigtora figyelmeztette, el kell jutniuk Dakarig). Egy hosszabb sst leszmtva – amelynek vgn Darzsi Zsolt kamionja hzta ki ket a homokbl – nem vesztettek idt, ennek tudhat be a j sszetettbeli pozci. No s annak, hogy Palik az elmlt vek sorn rengeteg tapasztalatot szerzett a sivatagi versenyzsben – Vk-pontjai rvn az egyetlen, akinek nemzetkzi A-prioritsa van a magyarok kzl –, s vezetstechnikailag is sokat fejldtt. Arrl nem beszlve, hogy kiprblt technikt irnyt, az autja majdnem hrom v utn mr nem nagyon tudja meglepni.
Szalay Balzs s Bunkoczi Lszl a 40. helyen ll az sszetettben. Ennl mr volt jobb helyezsk az elmlt vek sorn, s valsznleg mg lesz is, de nem lehetnk elgedetlenek, hiszen teljesen j autval versenyeznek. Az Opel Antara alig tbb mint kt hnap alatt kszlt el a csapat budapesti mhelyben, s a Dakar eltt mr nem volt lehetsg hosszabb tesztre. Ehhez kpest az Antara kivlan alkalmazkodott a sivatagi krlmnyekhez. Szalay pedig remekl hasznlja a korbbi nyolc Dakaron szerzett tapasztalatait a dnken, a gyors, ralis plyk pedig az autjnak fekszenek.
A hrom magyar kamionos trit nagyjbl ugyanazzal a mrcvel kell mrnnk, hiszen mindhrman MAN-nal versenyeznek. Ms krds, hogy a tztonns szrnyetegek kztt a technikai klnbsg (mr csak a koruk miatt is) elg nagy.
Mgis a legregebb gp van legell: s ez annak tudhat be, hogy Darzsi Zsoltnak „arany keze” van. Vele szletett tehetsge rvn hihetetlen rzkkel kezeli az ezst-srga monstrumot, s t nappal a vge eltt mg sosem llt ennyire j helyen a Dakaron (17.).
Szobi Balzsknak ez a msodik vk a sivatagi viadalon, s mivel a verseny nehezn mr tl vagyunk, j eslyk nylik arra, hogy kettbl kett legyen a mrlegk. Ez itt nagyon jnak szmt. Csakgy, mint a huszadik sszetettbeli pozci. A tri szervizes tagja, der Attila bevallotta: neki a viadal elejn az volt az haja, hogy benne legyenek a legjobb hszban. Ez eddig megvan (20.).
Szaller Zoltn szmra nagyon j mg a MAN, a rgi reg Merci utn bizony okoz neki fejtrst bven – egyszeren nem tudja, meddig mehet el vele. De naprl napra tbb tapasztalatot szerez, s br egyltaln nem kockztat, a hossz szakaszokon mr tnyleg j teljestmnyt lthattunk tle.
gy llunk most, kvetkezhetnek az ultragyors mali s szenegli plyk – szm szerint ngy.