TEAM MELEE (Teljes likvidálás) |
|
Az egyik legelterjedtebb és legegyszerűbb játék. A feladat nem más, mint a lehető legtöbb ellenfelet kilőni és megpróbálni "életben" maradni. A két csapat felsorakozik a pálya két szélén, egymással szemben és a játékmester jelzésére, egyszerre indulnak egymás felé. A csapatok választhatnak, hogy meghatározott ideig játszanak vagy addig, amíg az összes ellenfél játékosait ki nem lövik. Ezt az időt, a játékosok, vagy a játékmester határozza meg. A játéknak akkor van vége, ha valamelyik csapat "elfogyott", vagy letelt a meghatározott idő. Ebben az esetben az a csapat győz, ahol több játékos maradt életben.
Ez az egyik legkedveltebb játék, mert itt a pálya tulajdonosára kell loni :-) Beöltözöm egy narancssárga overallba és a feladat az, hogy az egyik csapat akár élete árán is eljutasson a pálya egyik pontjából a másikba úgy, hogy én érvényes találatot ne kapjak. A másik csapatnak értelemszerűen a célba jutást meg kell akadályozni, vagyis rám vadásznak :-)
Egy vagy több pályán halad (nem száguldozik) keresztül egy kabriósított trabant, amiből a lőszeres ládát meg kell szereznie az egyik csapatnak. A védő csapatnak nemcsak a trabit, hanem az autó haladásának útvonalát is biztosítani kell. Nem egyszerű........
Az egyik pálya közepén egy kb. 200 nm nagyságú fából készült vár található, ami bárhonnan támadható, cél az elfoglalása. A támadó csapatnak vagy a saját zászlót kell kitűznie, vagy a várban elhelyezett lufikat kell kilőnie. Hogy a támadást segítsük walkie-talkie készüléket kap a csapat.
CAPTURE THE FLAG I. (Szerezd meg a zászlót I.). |
|
A két csapat bázist választ magának. Ezt követően a játékba bevont pályák valamelyikén a játékmester elhelyezi a zászlót. A csapatok közül az nyer, aki megszerzi és az ellenfél bázisára kitűzi a zászlót. A fő feladat tehát, a zászló megszerzése és nem feltétlenül, az ellenfél valamennyi tagjának kilövése. A zászlót jól láthatóan kell vinni, nem lehet pl. ruházat alá eldugni. A zászlót nem szabad dobni, csak kézből, kézbe átadni. Ha a zászlóvivő játékost eltalálják, a zászlót ott kell letennie, ahol a találatot kapta. Az ellenfél bázisán való zászlóletétel jelenti a győzelmet.
CAPTURE THE FLAG II. (Szerezd meg a zászlót II.). |
|
A két csapat bázist választ magának. Ebben az esetben, mindkét csapat rendelkezik egy-egy zászlóval, melyet a saját bázison látható helyre kirak. Cél az ellenfél zászlajának saját bázisra való eljuttatása, miközben a saját lobogót is meg kell védeni. A szabályok megegyeznek az előző játékban leírtakkal, kiegészítve azzal, hogy a játékos a saját zászlóját csak akkor veheti kézbe, ha azt az ellenfél már megszerezte, de a zászlóvivőt sikerült kilőni. Ekkor a saját lobogót a legrövidebb úton és idő alatt vissza lehet juttatni bázisunkra.
FREE THE FLAG (Zászlómentés) |
|
Lényeg az, hogy az egyik csapat elhelyezkedik a pálya tetszőleges pontján és jól láthatóan elhelyezi a zászlót, egy szerintük jól védhető helyen. A védők elhelyezkedését követően a támadó csapat megpróbál behatolni a területre. Feladatuk a zászló megszerzése és az ellenséges területről való kihozatala, majd ezt követően a saját bázisra való eljuttatása. Egyik csapatnak sincs könnyű dolga! Csak a jól megszervezett támadó illetve védő munka eredményezhet győzelmet.
FREE THE CAPTAIN (Szabadítsd ki a kapitányt) |
|
A játék lényege a zászlómentési játékban leírtakkal megegyező, annyival módosítva, hogy a zászló szerepét bábu vagy élő személy helyettesíti. Elhelyezésük többnyire a 700 m2-es csarnok valamely helyiségében történik (pl. pince), vagy valamelyik pálya tetszőleges pontján.
CLEAR THE BUILDING (Tisztítsd meg az épületet) |
|
Ebbe a játékba a rendelkezésre álló 700 m2-es csarnok és a körülötte lévő kijelölt, külső terület van bevonva. A játéknak két lehetséges változata van:ˇ A csapatok a pálya két végén felsorakoznak és a játékmester jelzését követően védőállásaikat elfoglalják. Ezután megkezdődik TEAM MELEE (Teljes likvidálás)-ban leírtaknak megfelelő harc.ˇ A védő csapat elhelyezkedik a pályán. A támadó csapat tetszőleges irányból támadást indít az épület elfoglalásáért. Cél az épület teljes uralása és legalább 10 percig való megtartása.
SPECIÁLIS GYEREK-PROGRAMOK |
|
10-14 éves gyerekek részére speciális és játékos feladatokkal tesszük a paintballt még érdekesebbé és izgalmasabbá. A végén, ajándékot kap tőlünk minden kedves résztvevő!
WAR IN THE NIGHT (Éjszakai harc) |
|
A kijelölt pályákon, melyeken a mesterséges fényforrások minimális látási viszonyokat teremtenek. A fentiekből a tetszőleges játékok valamelyike kiválasztható.
Alapvető játék- és etikai szabályok
- A játékban, csak 16 éven felüliek vehetnek részt, 16 éven aluliak, csak szülői engedéllyel játszhatnak!
- Lehetőleg ne késs el a megbeszélt találkozóról!
- Védőfelszerelések viselése: védőmaszk, hosszú nadrág és felsőrész, ill. mellény a lányoknak kötelező!
- A JÁTÉK SORÁN MINDIG HASZNÁLD A MASZKOD (ez a legfontosabb szabály)!
- Játszani, csak a kijelölt paintball pályán szabad!
- NE CSALJ! A játék alapja a becsület!
- Tilos minden olyan sebességnövelő eszköz használata, mely a már bemért marker - fegyver - kilövési sebességét növeli!
- Tilos a pályára pirotechnikai eszközt, saját és más testi épségét veszélyeztető szúró-, vágóeszközt bevinni!
- Tilos fára és egyéb objektumokra felmászni (kivéve az erre kialakított fedezékeket)!
- Tilos a terep berendezését és adottságait játék közben megváltoztatni!
- A pálya területén kívül a marker kibiztosítása kötelező!
- Játék során csak a szervezők által biztosított golyók használhatók, a földön talált golyókat tilos újra felhasználni (balesetet okozhatnak)!
- A játékban, mindenki saját felelősségére vesz részt, a szabályok és biztonsági előírások megsértése során keletkezett sérülésért a szervezők nem vállalnak felelősséget!
| | | |