Suzuki Burgman 125: Bevsrl kosr
2007.08.22. 10:08
Sebessgi rekordokat nem fogsz vele dntgetni, de kivl trsad lesz a htkznapokra. Full extrs Tesco-jrat a kis Burgonya.
Szveg: Benk Zsolt - Fot: motorinfo.hu
Az ezres gixer utn idn ez a msodik Suzuki, amit tesztelhettem. A MotoGP kzvettsek szneteiben elg gyakran lehet ltni ennek a kis Burgman-ek reklmjt, amibe Del Piero nyugiban kzlekedik, s focizik a parkban. Na ez a motor pont arra val! Na meg egy kicsit csajos is. A hatalmasnak ppen nem mondhat teljestmnnyel s a hatalmas csomagtrrel jl elboldogulhat az asszonyka egy-egy bevsrls alkalmval.

|
Katt a kpre a vide letltshez (.wmv, 50 MB) |
| | |
Budarsrl az autplyn keresztl a Budapestre vezetett az els utam a 125-s Suzukival, ami az ismerkedsnkre nem ppen vetett j fnyt a lasssga miatt. gy gondoltam, hogy jobb lett volna, ha a rgi 70-es t fel vettem volna az irnyt, amg fel nem gyorsult 80 fl. Ott viszont nem vrt mdon egy kicsit lnkebbnek mutatkozott a gyorsulsa. Ennek megrltem, mert ha ezt a tempt lehet vele tartani, akkor egsz lvezetes a kzlekeds a kicsikvel. A gyorsulsa viszont, a kis polskis fnykoromat juttattk eszembe.
Ezrt megprbltam egy kicsit ni szemmel szemgyre venni, mert ez inkbb a lnyok kzlekedsi eszkze lehet.
Kls
A csinos idomok alatt hatalmas rakteret lehet tallni, ami a legszembetnbb ismertetjele ennek a kis Burgmannak. A msik jellegzetessge a tbbi burgonyhoz kpest a flfel cscsosod els lmpa, ami egy cpt idz. A hatalmas plexi hvs idben nagyon jl jhet, hiszen nagyon jl eltereli a menetszelet a vezetrl, m most ez a kis menetszl igen jl jtt volna a hsgriad idejn.
A plexi alatt tallhat mszerfal is belp szint, semmi felesleges dolgot nem tartalmaz, csak az ppen nlklzhetetlen adatokat szolgltatja. Ezek a htvz hmrsklett, a kilomterrt s a benzinszintjelz adatait szolgltatjk. Van mg egy kis digitlis ra is a fordulatszmmrn bell, amirl a napi kilomter s a pontos idt lehet leolvasni. A kormnyszarv elg magasan van, de a kezelszervek nagyon jl kzre esnek.
A kormnyra szereltk a tkrket is, amik elg szlesen vannak ahhoz, hogy jl lssuk bennk a mgttnk lv forgalmat. Ami nagy segtsg lehet mg egy lnynak, az az, hogy a napi vsrlsbl hazafel nem kell htizskot cipelnik, mert rengeteg csomagot kpes elnyelni a rettenetesen szles ls alatti trolhely, amiben kt zrt sisakot is egyms mell lehet rakni. St van mg egy nagyobb kesztytart s kis trol rekesz is a kormny alatt.
Az utols szempont, ami miatt lnyos titulust kaphat mg, azt az alacsony lsmagassgnak ksznheti, amitl a kistermet asszonykknak knnyebben ler a lbuk a talajra.
Motor/vlt:
A 12 lers motor nem egy izompacsirta, de a mindennapos kisvrosi kzlekedsre kivlan alkalmas. Alacsony fogyaszts mellett (kb. 3-4 Liter kztt) lehet vele pfgni, ennek viszont az az ra, hogy a gyorsulstl nem fog az alkarunk egy kicsit sem megnylni.
Egybknt kiegyenslyozottan mkdtt mindvgig a kis 125 kbcentis erforrs. A htsrl egy hatalmas vzht gondoskodik, ami a nagy forrsgban is jl megllta a helyt. A rpslyos vlt egy kicsit a legersebb tartomny alatt tartja a motor fordulatt, amitl a gyorsuls nem 100%-os, de a vgsebessg kzelben megmutatkoznak a jl elrejtett tartalkok. Ez a tulajdonsg az lettartamban viszont biztosan jl fog jelentkezni.
Vz/futm:
A hagyomnyos teleszkpvillval s 13-as kerkkel megldott els futmvet elsre gy reztem, hogy kiss nehzkes s kicsit bizonytalan, mert a kanyar bejratoknl elkezdi tolni az elejt a kanyar kls ve fel. Ez megszokst ignyel.
Amatr vlemny |
Sok reklmfilmet rendeztem-vgtam mr letemben, de mg egyik sem volt annyira objektv s pontos a hirdetett termk megjelentst illeten, mint az j Burgman reklmok Alessandro Del Pieroval. s ez rendkvl becslend abban a vilgban, amiben szinte ktelez hazudni. De miben is ll ez az szintesg? Ha valaki nem ltta volna a reklmokat a MotoGP kzvettsek idegest megszaktsaknt, annak itt a link. (A legjellemzbb klip persze nincs fnt.)
http://www.youtube.com/watch?v=YXlw07NNOQc http://www.youtube.com/watch?v=GtPWoSpvEsA
Ami kimaradt: Alessandro Del Piero gondtalanul suhan a Burgmanjval s ftyrszik kzben. Ez 100% pontosggal lerja azt, amit ettl a motortl vrhatunk. A gp knyelmes, knnyen vezethet, nem igazn ers, de a nyugodt haladshoz pont megfelel. Viszont Del Piero nem tl magas kb. 175 cm. Ez a mret az idelis a motorhoz. Del Piero egy elismert csatr az olasz futballban. Ennl fogva valsznleg nem zavarjk az tsek (rgsok), amik rik. Az olasz vdk vannak olyan kegyetlenek, mint a magyar utak. Szval az a futm, ami sima aszfalton pontos s kezes, Magyarorszgon pattogs s knyelmetlen. Nlunk csak a legjobb futm az, ami elri a megfelel szintet. A Burgman csak egyszeren j, ami sajnos nlunk kevs.
Az egyik reklmban a focista nyugodtan labdzgat egy parkban. Ez megint csak abszolt szinte jelenet, mert akkora csomagtartja van a robognak, hogy a sisak mellett egy focilabda is simn belefr. Ez a gp nem motorbuziknak, hanem a nyugodt, gazdasgos kzlekedst elnyben rszestknek val. Del Piero a fociplyn valsznleg kili minden agresszivitst s adrenalin-szomjt, gy az utakra egy nyugodt, udvarias s vidm sofrt kap a Burgonya. Ht nem ez a fontos?
Pacsorasz Viktor, filmes kollga vlemnyt olvashatttok
|
Kimentem vele a Kakucsringre is, hogy rendesen ki tudjam motorozni a hatrait. Ezek mellett az idelis krlmnyek mellett, simn le lehetet odig dnteni, hogy a motor aljt burkol idom ler, mindenfle megcsszs nlkl. No azrt tl nagy kanyarsebessgre nem kell szmtani itt sem s az utcn sem. Ez nem arra van kitallva. A htulja nagyon stabil, annak ellenre, hogy az csak 12 colos kerken gurul. Ez a kettssg nem nagyon kedvez az egyenslynak.
Fk:
Nagyon biztonsgos!!! A dual rendszernek ksznheten hihetetlenl rvid fktvokat lehet venni. Az els fknyeregben hrom dugatty tallhat, amibl kettt az els fkkar mozgat, a harmadikat pedig a hts. Ez termszetesen a htskereket is lasstja, gy a fkhats nagyon ers. Nagyon rvid id alatt, biztonsgosan meg lehet lltani a kis Burgmant, ha valami vszhelyzet addna.
Utascipels:
Annyira szles az lse, hogy n mg ilyet egyetlen robogn sem lttam, amitl persze knyelmes is. A vezet derekt egy magasts knyezteti, mg az utas e mgtt terpeszkedhet. A lbtart is knyelmesen van elhelyezve, ebbl a szempontbl is perfekt a legkisebb Burgman.
sszegzs:
Mint ahogy a kisfilmben is mondtam, ez egy nnek a legjobb vlaszts, de el lehet csenni tle egy-kt krre, s ha nyugodtan prblunk vele kirndulni, vagy gyeket intzni, akkor nem fog csaldst okozni az ersebb nem kpviselinek sem.
Arai: www.motoroazis.hu Dainese: www.karasna.hu Puma: www.danger.hu
Mszaki adatok |
Motor tpusa |
4 temû, 1 hengeres, vzhûtses, SOHC |
 |
|
Furat x Lket |
57,0 x 48,8 mm |
 |
|
Hengerûrtartalom |
125 kbcentimter |
 |
|
Teljestmny (LE/ford. percenknt) |
12/9000 |
 |
|
Nyomatk (Nm/ford. percenknt) |
10.8/6500 |
 |
|
Sûrtsi arny |
11,6 : 1 |
 |
|
Keverkkpzs |
Benzin befecskendezses |
 |
|
Olajmennyisg |
1,5 liter |
 |
|
Gyjts |
Elektronikus (tranzisztoros) |
 |
|
Indt rendszer |
Elektromos |
 |
|
Kens |
Nedves olajtekn |
 |
|
Ertvitel |
Variomatic fokozatmentes automata vlt |
 |
|
Villaszg / Utnfuts |
27 fok / 93 mm |
 |
|
Felfggeszts ell |
Teleszkp tekercsrugval s olajcsillaptssal |
 |
|
Felfggeszts htul |
Lengkar, tekercsrug, olajcsillapts |
 |
|
Kerkabroncs ell |
13M/C x MT2,5 |
 |
|
Kerkabroncs htul |
12 x MT3.00 |
 |
|
Fkek ell |
Hidraulikus trcsafk |
 |
|
Fkek htul |
Hidraulikus trcsafk |
 |
|
Gumiabroncs ell |
110/90-13M/C 56P |
 |
|
Gumiabroncs htul |
130/70-12 62SP |
 |
|
zemanyagtartly |
11 liter |
 |
|
Hosszsg |
2055 mm |
 |
|
Szlessg |
740 mm |
 |
|
Magassg |
1240 mm |
 |
|
Tengelytv |
1465 mm |
 |
|
Szabad magassg |
130 mm |
 |
|
ls magassg |
735 mm |
 |
|
nsly |
148 kg | |
|