A Yamaha igazbl j pr ve prblkozik a supermotok vilgban az XT660X modellel, de amellett, hogy ez egy j utcai motor, a kemnyvonalas supermoto rajongk szvt soha sem sikerlt meghdtania.
A komoly Yamaha supermotok mind a WR sorozat endur s YZ krossz motorokra pltek s hzilag kszltek. Egyedl japnban volt kaphat a WR250 egy supermoto vltozata, amely hasznlhat kis vrosi rosszcsont motornak tnt. Szerencsre a Yamaha gy vlte van ennek a gpnek piaca Eurpban is, ezrt piacra dobta a WR250X-t nlunk is. A gp kompromisszum mentes supermotonak lesz reklmozva, amely ha egy kicsit sntt is, mindenkppen figyelemre mlt darab a japn tmegtermels, s szolidabb utcai gpek vilgban.

A WR250X alapjaiban a WR250R utcai endur alapjaira pl rszben, de egy rszben pedig a WR250F verseny endur alkatrszeit hasznlja. Az egy hengeres motorja a nem kevs 10.000-es percenknti fordulaton adja le a 31 lerejt. A blokk egyhengeres, vzhtses ngytem, ngyszelepes DOHC vezrls. A dupla vezrmtengely titn szelepeket mozgat. A kis supermoto hat sebessges vltmvel rendelkezik, s a keverkkpzs benzinbefecskendezre bztk. Az alumnium vzba elre felfordtott teleszkpvillk, htra kzponti rugstag kerlt. A rugt igen tekintlyes a gpen ell (270 mm) s htul (265 mm) egyarnt. A megllsrl egy 298 mm-es els trcsafk s egy 230 mm-es hts trcsa gondoskodik. A gumik a motor mrethez kpest nem eltlzottak, 110/70-17 s 140/70-17 abroncsokon gurul a mindssze 128 kils supermoto. 2008-ra feketben s hagyomnyos Yamaha kk-fehrben vsrolhat meg aWR250X, ra mg ismeretlen, de pr szzezerrel az egy milli felett igen csak versenykpes motor lenne a piacon.