A lghtses blokk karbantartsnak oka, hogy az egyhengeres erforrs kpes legyen megfelelni a szigorod krnyezetvdelmi normknak Eurpban. Az Euro3-as elrsok ugyanis igen nehezen teljesthetk karburtoros keverkkpzssel, ezrt az egsz motort tdolgoztk, hogy kpes legyen egyttmkdni a sokkal inkbb krnyezetbart benzinbefecskendezvel. Korbban a Royal Enfieldek si blokk-felptsben a motor s a vlt teljesen elklnlt egysget kpzett. Ezltal ugyan a vlt s a motor maga knnyebben volt karbantarthat, de egyben jval nehezebb az egsz komplett konstrukci s ellltani is drgbb volt.
Mostantl a vlt s a motorblokk hza kzs, egy olajtrben dolgoznak majd. Ez olcsbb ellltst s kisebb tmeget jelent a motor szmra. Els alkalommal kap egybknt egy Royal Enfield motorkerkpr zemanyag befecskendezst. Nemcsak a krosanyag-kibocstsa cskken, hanem a fogyasztsa is alacsonyabb lesz az indiai csodnak. A motor egybknt enyhe rncfelvarrst is kap, de a vgs formatervet mg nem hagytk jv. Annyi azonban bizonyos, hogy a Royal Enfieldek klasszikus, prehisztorikus motor formjt remlhetleg igyekszenek nem elrontani. Ugyanis ha nagyon tterveznk, akkor az a gp legfbb vonzerejt venn el. Az jdonsg sszel jelenik meg valamelyik nagyobb eurpai motoros killtson, s 2008 tavasztl lehet megvsrolni