Az R6-os akkor vgleg szaktott azzal, hogy utcra is s versenyplyra is j motort ptsenek. Helyette csak a plya volt a cl, s ezt az irnyvonalat folytattk tovbb a japn mrnkk. Az j R6-os formjt tekintve akr knnyedn sszetveszthet az elmlt kt v modelljeivel, technikjban azonban jelentsen megvltozott. j a vz, a hts lengvilla, tdolgoztk az 599 kbcentis, soros, 16 szelepes blokkot, valamint csszkuplung jr most mr szriban hozz. A fkek ell mg ersebbek lettek, s az idomzat is kisebb lgellenlls nagy tempnl, mint az eld R6-os ruhzata.

A Yamaha lltsa szerinte az j blokk 129 lert teljest ram-air rendszer nlkl, s 135 lovat torlnyomsos lgbeszvssal. A gyr egyszeren csak minden idk legtechniksabb kzpkategris sportgpnek nevezi jszlttjt. Minden bizonnyal igaza is van, mivel a blokkban immron titnszelepek dolgoznak, a kompresszi pedig elri a 13,1:1 rtket. Az R6-os megkapta az R1-es YCC-I rendszert, amely egy vltoz hosszsg szvcsvet takar, illetve a rendszerben egy szelep segtsgvel biztostjk a hosszabb utat a belp levegnek nagy sebessgnl. A dupla befecskendezs rendszert s a gyjtst az j blokkhoz programoztk t, s szintn tterveztk a lgbemlt, valamint a kipufog hts dobjt is. Az lsmagassg egszen endurs, 850 mm-esre sikeredett. Szerencsre csak 166 kils szraz tmeget kell megtartani ekkora magassgbl. Az j R6-os fekete, kk s fehr sznben kerl a szalonokba.