
A trtnelem rnykban
A japn gyrtkra jellemzen a Suzuki is bven knl alternatvt a legnagyobb forgalmat generl, 600 kbcentis kategriban: az SV650 a sportos V-motor, a GSX-R600 a plykra, a V-Storm endurknt, a Bandit pedig az rk klasszikus, ami volt, van s - mint az a 2007-es gykeres megjulst kveten kiderlt - lesz is.
A GSR tavalyi megjelense sok jsgrban keltette azt az rzst, hogy az j 600-as megjelensvel lejrt a GSF650, vagyis a Bandit szavatossgi ideje az aggresszv megjelenst kvetel eurpai piacokon. Logikus lps lett volna a Bandit helyett egy merszebb formavilg, vadonatj, Euro-3 kompatibilis gp megalkotsa, de a japn mrnkk a 2007-ben 12 ves, nagymlt olajklyha megjtsa s a Bbi-King, vagyis a mersz, de csak konszolidltan aszfaltszaggat naked, a GSR tovbbgyrtsa mellett dntttek. Az ok egyszer: a Suzuki minden olyan rst ki akar tmni a 600-as piacon, ahol csak fizetkpes kereslet rejtezik.

Ismers? A Suzuki B-King tanulmnymotor
a 2007-es Motor Killtson
s a vltozatossg gynyrkdtet: a 600-as modellek nagy rsze kaphat idom nlkli verziban is, vlaszthatunk gyri naked extrkat, vagy idomos kivitelt, opcionlisan ABS-t, s j sznek is kerltek a palettra. A GSR pldul a matt fekete mellett mosmr lehet burgundi, szrke s kk, st fehr is. Idny kzepre a gyrt mg egy fejidomos GSR600S-t is hozott a magyar piacra, ami 50 ezerrel drgbb az alapverzinl.
Harcias termete alapjn eleve sikerre volt itlve, de mivel mindenki a brutlis B-King tanulmnymotor hatszzas verzijt kereste benne, gy a vele szemben tmasztott elvrsok is kivtelesen magasak voltak. Ha a Suzuki a B-King megoldsait adaptlta volna a GSR-re, akkor a radilis fkkel, fordtott teleszkpvillval szerelt gp legalbb msflszer annyiba kerlne, mint amit az utcai 600-asra vadsz delikvens fizetni hajland.

Optikailag vagy 5 litert hzott a tank a ht s az indexek beptsvel
A tankba ptett indexeknek, a monstrum-hatst nvel, okosan s funkcizusan idomba slyesztett htnek, s az ls al ptett, hts lmpval kiegsztett kipufognak ksznheten a GSR sokkal nagyobbnak ltszik, mint amekkora. Nekem a rengeteg, manyagbl kszlt csals ellenre is tetszett a tesztelsre kapott matt fekete/ezst modell, ez pedig egy 2 millis beruhzsnl nem elhanyagolhat szempont. Legfeljebb az furcsa, hogy a manyag ilyen arny jelenlte ellenre a motor mg mindig nem br a bvs, 200 kils teletankolt tmeg al fogyni, br ezrt tbbek kztt a kevss versenytechnolgit idz hdvz tehet felelss.

A naked az naked
Tzetesebb vizsglatnak alvetve kiderl, hogy mindenkitl tanult egy kicsit: blokkjnak alapjt a 2005-s GSX-R kpezi, a vlt a 2006-os GSX-R-rl val, a lmpa ksrtetiesen hasonlt a Yamaha FZ6-ra, a vonalvezets pedig a B-King-rl rkezett.
A GSR mr az els kr utn sokkal kezesebbnek bizonyult, mint amire a megjelense alapjn szmtottam: knyelmesen lk a nyergben - az n mretembl hrman is bven elfrnnk -, ehhez kpest kimondottan kzel vagyok a fldhz, s egy szles, egyenes kormny vgbe kapaszkodom. Panaszkodhatnk, hogy hinyoznak a radilisan szerelt fknyergek, de a sima ngydugattys Tokico nyergek utcn remekl meglltjk a kt mzst, s br megemltem, hogy ell csak a rugelfeszts llthat, de a legtbb utcai krlmnyhez mg gy is jl alkalmazkodott.


Sok a manyag, de jl ll neki
A szlogenben igrt versenytechnolgia villogtatsa elmarad, de n ezrt inkbb a Suzuki marketingeseire orrolnk meg, mintsem a tervezmrnkkre. A Hungaroringen lbl krbemotoroznnak egy tlagos, plyra felksztett 125-ssel, de ez annyira nem meglep egy olyan gptl, aminek elsdleges komfortznja az utca. A motor megjelense vben, 2006-ban mr jrt nlunk, s ebben csakgy, mint a Biker magazin, vagy a Superbike tesztere, legfbb kritikaknt a meglehetsen hektikusan mkd injektort emltettk.

Nos, jelentem, a helyzet javult, br magam sem rtem mirt, hiszen a befecskendezs elvileg szintn vltozatlan maradt tavaly ta. Az injektor maga ugyanaz a 38 mm tmrj dupla pillangszelepes rendszer, mint ami a GSX-R 600-on hibtlanul mkdik, rzsre viszont a GSR-en a motor gzelvtel-gzads hatsra rngatott, meglehetsen amatr ltszatot klcsnzve motorosnak a vrosi forgalomban. Ha kis gzadsokkal kitartan hergeljk a motort, akkor ezt a 2007-es modell is produklja, de mr nincsen az az rzsed, mintha ki/be kapcsolna a befecskendezs elektronikja, gyhogy a magyarzat nlkl maradt problma magyarzat nlkl nagyjbl meg is sznt.

tlthat, j sok infval
Praktikum szempontjbl nagyon lehet szeretni a GSR mszerfalt. A Suzuki ktves nakedje hla Istennek nem msolta le az anorexis szupersportok undok tulajdonsgt, miszerint a motor mkdsvel, zemanyag-felhasznlsval, hmrskletvel kapcsolatban tudhat infkat egyszeren megtartja magnak, s beltsa szerint kezeli. A gyjts radsakor bemutatkozik, s nemcsak az els pr percben udvariaskodik (mint a GSF650), hanem az utunk alatt vgig ellt minket egy raks hasznos informcival: tfokozat zemanyagszint-skla, digitlis motorhmrsklet-visszajelz, digitlis sebessgfokozat-visszajelz. Hogy mirt kell ezt nekem tudni, amikor pldul a htst automatikusan szablyozza az elektronika? Csak mert alulinformltsg miatt mr toltam motort benzinkt fel. Tlinformltsg miatt mg nem.

A fogyaszts gyben sok meglepets nincsen, ha lvezetesen, nyomatkon, jt akarsz motorozni, akkor a GSR is megeszik 8 litert, csakgy mint kategriatrsai, az FZ6, a Hornet vagy a Bandit. A hattvolsg gy 200 kilomter krl van, aminl tbbet meglls nlkl, ilyen dinamikval egybknt sem lenne ajnlatos menni. 8 ezres fordulattl 12 ezerig rzed gy, hogy a mregdrga benzin minden cseppje megrte, ebben 10000-es fordulatnl megerst a 60 Nm-es nyomatkcscs, 12 000 1/percnl pedig a ftengelyen leadott 93 ler.

sznyerges hagyomnyos, de pont elg
A GSR kosztmje pnztrca-fggen ugyan, de egszen jl alakthat: a tengernyi, direkt hozz tervezett kisebb idomok, plexik, kevlrbettek sokat adnak a GSR alapkarakterhez. Az online kiegszt-katalgust bngszve elvben egy gyors 100 ezret n is elkltttem r: mini lgterel spoiler 38-rt, hts lsburkolat 39-rt, 25-rt pedig egy pr bukgomba.
Engem lenygztt a GSR konvencionlis formatervezssel val les szembenllsa, mrethez kpesti kezelhetsge, kellemesen egyenletes nyomatka, kvl/bell erteljes karaktere. Nekem kne.

Fldetrs a bzatblban
Mszaki adatok
Motor: vzhts, ngytem, 16 szelepes DOHC soros ngyhengeres
Lkettrfogat: 599 cm
3 Furat x lket: 67 x 42,5 mm
Kompresszi viszony: 12,5:1
Max. teljestmny: 93 LE 12 000 1/min-nl
Max. nyomatk: 60 Nm 10 000 1/min-nl
Keverkkpzs: zemanyag-befecskendezses, 38 mm-es szvtorokkal
Kuplung: tbbtrcss, olajfrds
Vlt: hatfokozat
Vghajts: lnc Vz: alumniumnvny hdvz
Els futm: 43 mm-es teleszkpvilla, llthat rug-elfesztssel
Hts futm: kzponti rugs tag, llthat rug-elfeszts s csillapts
Kerekek: 17 x 3,5 ell, 17 x 5,5 htul
Gumik: 120/70-ZR17 M/C ell, 180/55-ZR17 M/C htul
Els fk: 310 mm-es dupla trcsafk ngydugattys fknyergekkel
Hts fk: 240 mm-es trcsafk egydugattys fknyereggel
Mretek (H x Sz x M): 2090 x 685 x 1075 mm
Tengelytv: 1440 mm
Villaszg: 22,5
Utnfuts: 105 mm
Szabad magassg: 130 mm
lsmagassg: 785 mm
zemanyagtank trfogata: 16,5 liter
Szraz tmeg: 183 kg (ABS-szel: 188 kg)
ra (reg. adval): 1898000 Ft (ABS-szel: 1998000 Ft)