Minden túlzás nélkül állítható, hogy a KTM történetének egyik legszebb korszakát éli, valóságos virágzást valósít meg Mattinghofen. Ezt nem(csak) az osztrák gyár marketingosztálya mondja, hanem megerősítik az adatok, mérlegek és elemzések - ez utóbbiak egybehangzóan pozitív előjelűek a jövőre vonatkozóan.
Az aktuális, 2006-2007-es pénzügyi évben remek eredménnyel teljesít a KTM Powersport AG, amelynek részvényei a bécsi tőzsdén a 2006. júniusi 44,00 eurós papíronkénti jegyzés óta 59,00 eurós csúcsot értek el: a 2007. március 31-én lezárult trimeszterkor 52,03 euróért cseréltek gazdát a részvények, jelenleg 53 kontinentális pénzegységen áll az index. Az előző évhez mérten a KTM 14,6%-os növekedést teljesít, az bevétel 14,4%-kal, a motoreladások mutatója hozzávetőleg 10%-kal emelkedett.
A KTM részvényeinek értékváltozása 2006 júniusa és 2007 májusa közt
Országúti motorok: az eladási volumen változása
Offroad motorok: az eladási volumen változása |
(Forrás: KTM Powersport AG) |
| | |
A tőzsdeelemzők szerint különösen jó üzletet csinál az, aki KTM részvényeket vásárol. A Raiffeisen szakértői szerint az osztrák konstruktőr következetessége, koerenciája figyelemre méltó a gyártási folyamatok és fejlesztési projektek tervezésében és az eladások szervezésében. Tudva, hogy az új modellek új lendületet hoznak, a cégnél mindent megtesznek, hogy bővítsék a termékek körét: minden eddiginél nagyobb lendülettel célba véve az országúti motorok szegmensét.
Ennek megfelelően 2008-ban érkeznek a már beharangozott, 690-es erőforrással szerelt bringák: ez a blokk kerül a (690 Baja prototípushoz sok tekintetben hasonlító) Hard Enduróra és a legelső országúti KTM-re, a sportos csupasz Duke-ra is.
A leginkább várt újdonság mégsem ez, hanem az 1.190 köbcentis Superbike RC8, amelyből előreláthatóan egy "R" versenyváltozat is kijön majd 2009-re, hogy a WSBK-ban méresse meg magát. Ugyancsak 2009-re várható a Venom néven ismeretes modell, egy szegletes formavilágot hozó naked bike, ugyancsak 1.190-es motorral (ezt stílustanulmányként a 2004-es müncheni Intermoton tekinthette meg a nagyközönség). Nagy esély nyílik arra, hogy két éven belül elkészül a narancssárgák egyhengeres sportgépe, a Superbike RC4 is.