Misano, sajtónap: Rossi megtöri a csendet
2007.08.31. 12:26
Bulik, ünnepélyek és megemlékezések tömkelege vezette föl a hétvégét. Két lépésre otthonától újra nyilatkozott a Doki.
A pályán ma rajtoló misanói versenyhétvége domináns színe egyértelműen a sárga. A szurkolás itt Rossiért folyik, a helyzet egyértelmű, a Doki felé áradó rajongás éppolyan mértékű, mintha az adóhatóság egyszáztizenkétmillió eurós elmaradás helyett köszönő táviratot küldött volna a hétszeres világbajnoknak. Nem véletlen, hogy a vb-nagydíj helyett eddig sokkal inkább afféle regionális ünnepre hasonlító Adria-parti mulatság alkalmával Rossi feloldotta Brno előtt tett hallgatási fogadalmát. Tette ezt első ízben egy telefonos bejelentkezés apropóján - a 2003-ban, suzukai pályabalesetben tragikusan elhunyt Gresini-pilótára, Daijiro Katóra emlékezett a motorsport a DediKato elnevezésű rendezvényen. Daijiro a misanói pálya közelében lakott, Portoverdében. "Jó barát volt, és mikor a Hondánál együtt versenyeztünk, sok időt töltöttünk együtt" - mondta Valentino. "Nagy ember volt."
Rossi az áthallgatott cseh víkend után szóba állt a sajtóval is: természetesen azonmód faggatták az eddig tabutémának számító adóügyeiről is. "Nyugodt vagyok, mert azt hiszem, betartottam a törvényeket. Azt tettem, amit minden olyan ember csinál, aki hozzám hasonló helyzetben van. Ha az ellenőrzések megállapítják, hogy hibáztam, kész vagyok vállalni minden felelősséget." A pályán kívüli gondok csitulni látszanak (a média ennél több bőrt már nem tud lehúzni a sztoriról, amikor pedig a kis Valentino azt mondja, több napot töltött a strandon, mint az ügyvédje irodájában, abból az egyszerű ember csak azt szűrheti le, hogy a nehezén már túlvan). Aki hibázik, az fizet - ennyi. Az igazi baj mégsem ez, hanem hogy a pályán belüli gondok nem csitulnak, a helyzet legalábbis nem rózsás. Hatvan pont van az olasz és az éllovas Casey Stoner között, a Yamaha-Michelin párosítás pedig a szezon egészére vetítve jóval gyengébb a Ducati-Bridgestone csomagnál. "Biztosan segít a környezet, hogy itt futhatok" - így a 46-os, "még akkor is, ha ez nem életem legfantasztikusabb szakasza. Remélem, hogy a Yamaha könnyen igazodik a pálya karakterisztikájához. A motorerőre itt kisebb szükség van, mivel nincsenek túl hosszú egyenesek. Pénteken tesztelem a pneumatikus szelepes blokkot, ami a fejlesztések első lépése csupán. Meg kell győződnünk a valós előnyeiről a mostani erőforráshoz képest." Ami azt illeti, a brnói hétfői tesztelésen nem volt éppen meggyőző az új motor.
Az igazi probléma mégsem ez, hanem a gumik. Hayden, Melandri (aki sokkal jobban van, igaz, korántsem 100%-os állapotban), a korábban már nyilatkozó Stoner és Hopkins beszéltek az abroncs-kérdésről: mindannyian az egygumis rendszer ellen foglaltak állást első körben. Carmelo Ezpeleta Dorna-főnök "tarthatatlannak" nevezte a helyzetet újabb kommentárjában. Valójában az érezhető, hogy mindenki japán gumikkal szeretne versenyezni. Talán még a Yamaha is. Egyre élénkülnek hát a tárgyalások, félreértés ne essék, a Michelinnel is - a clermontiak előtt egyetlen út nyílik: megértik, hogy eddigi legjobbjaik átigazolnak a konkurenciához, ha nem húznak bele a mérnökeik.
Sportról megint kevés szó esett, de mától (péntektől) megváltozik ez is. Először mindenki az "ismeretlen" helyszínnel kell, hogy megbirkózzon. Egy biztos: valaki azonban már most ünnepel, a ő pedig nem más, mint Anthony West, aki mondhatni véletlenül pottyant a Kawasakihoz év közben, és most szerződést hosszabbított vele a gárda 2008-ra. Nem hivatalos értesülések szerint az akashiak egy esőcsináló sámánt is alkalmazásba vettek a gyári csapathoz.
A buli(k)nak, megemlékezéseknek vége - a záróakkord a Mobil Klinika fennállásának harmincadik évfodulóját ünneplő összejövetel volt, ahol tiszteletüket tették az intézmény korábbi "ügyfelei", Agostini, Doohan, Uncini, Ferrari, Lucchinelli és természetesen a fiatalabb generációk képviselői is. Egész pontosan egy fogadás még hátravan, éspedig egy Aprilia-jubileum: éppen húsz esztendeje, hogy noalei motor első ízben világbajnoki futamot nyert, éppen Misanóban, Loris Reggiani révén (1987). Nosza rajta, szerveztek is még egy partit. Ezt követően viszont a főszerep már kizárólag a pilótáké és a technikáé: jönnek az időmérők, majd a versenyek.
|