motorblokk
Üdvözöllek honlapomon
Üdvözöllek honlapomon!
 
Az oldalon megtalálhatsz mindenféle motoros hírt,egy-két tesztet,vezetés-
tecnikai cikkeket,informá-ciót és híreket a
2007-es Dakar
Rallyról,valamint egy motoros GYIK-et,amiben
a motorokkal kapcsolatos műszaki fogalmakkal lehet ismerkedni.
Kellemes böngészést!
 
 
 
 
Motoros dolgok
 
Dakar Rally 2007
 
Ringek
 
Paintball
 
Szavazás
Milyen fajta motorod van?

Sport
Naked
Cross
Enduro
Chopper
Quad
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Linkek

  

 

 

 

 
Quad
Tartalom
 
Túramotorozás
Túramotorozás : Csuklómozdulat II/2 - A vezető

Csuklómozdulat II/2 - A vezető

Az alábbi gondolatok Keith Code Twist of the Wrist II című sikerkönyvéből valók. A California Superbike School oktatójának első a könyve a Twist of the Wrist 1983-ban jelent meg, a második rész pedig 1993-ban. Tanácsait elsősorban pályamotorosoknak szánta, de átfutva azokat nagyon hasznosnak találtam minden motorosnak. Arra gondoltam, hogy talán segít, ha néhány tippet közzéteszek a motorvezetés Code féle aranyszabályairól haladóknak is, amely ráirányítja a figyelmünket arra, hogy mindig van mit tanulnunk.

 
Ez a szöveg nem a könyv fordítása, csak azon alapul. Egyszeren összefoglaltam a leglényegesebb dolgokat. Ez a második fejezet.

 A vezető: A motoros több problémát okoz, mint amennyit a motorkerékpárt korrigálni képes

Nem egy vezetőt elküldene a motorkerékpár melegebb éghajlatra, éppúgy, mint a motoros a gyakorlatlan utast aki megpróbálja korrigálni a kanyarban a motor bedőlését.
 
Gyakori hiba, hogy a kezdő térdcsiszolók megpróbálnak kihajolni és közben kormányozni is. A kihajolásnak a célja, hogy a vezető teste már egy alacsony és stabil pozícióban legyen amikor a motor elkezd kanyarodni. A helyes technika:
  • Foglald el a pozíciót jóval azelőtt, hogy elkezdesz kormányozni. Általában javasolt már azelőtt elhelyezkedni, hogy visszaengeded a gázt, vagy fékezel.
  • Stabilizáld magad a fékezéshez, de ülj annyira kényelmesen, hogy a kanyar teljes hosszában ugyanebben a pozícióban maradhass..
  • Szorosan ragadj oda a géphez a kifelé eső lábadat, vagy a csizmádat a borításhoz szorítva, szorítsd a térded a tankhoz, vagy a karodat szorítsd a tankhoz, vagy akár csináld mindet a fent felsoroltak közül.
  • Kezdj el kormányozni. A kanyarban vagy.

Az S kanyarokban, ahol az egyik kanyart rögtön követi a másik időzítsd a kormányzásodat úgy, hogy az közvetlenül kövesse az elhelyezkedésedet az ülésen. A hiba akkor van, ha megpróbálsz az egyik oldalról a másikra való átülés közben kormányozni is.

Kormányozni és közben oldalra kiülni, vagy egyik oldalról a másikra átülni összekeveri a motorkerékpárt és a túlélési reakciók beindulásának ez az egyik kiváltó oka.

 A vezető - Kapaszkodás
 
Észrevetted már, hogy az alkarod megdagad amikor vezetsz? Van olyan, hogy a kezed elfárad egy belemenős kanyarvadászat után, vagy az alatt? Mit jeleznek ezek a tünetek? A kerékpárba kapaszkodni önmagában is művészet.
 
Vajon tudatosan feszíted meg a karjaidat, vagy automatikusan feszülnek meg? További bizonyítékok kellenek arra, hogy ez egy túlélési reakció? Tegyél meg aegy pár kört úgy, hogy olyan gyorsan mész, ahogy csak tudsz és közben keményen tartsd a gépet és szorítsd a kormányt. A legtöbb vezetőnek ez kell ahhoz, hogy rájöjjön mi is történik tulajdonképpen. Általában nem veszik észre, hogy megfeszítik a karjukat, amíg le nem lassulnak. Vajon ez véletlen?
 
A #2 túlélési reakció
 
8000 motorossal folytatott teszt alapján a "nemkívánatos vezetői gyakorlat" kategóriában minden kétséget kizáróan dobogós a kormány megfojtása.Ugyanaz a kiváltó ok, amely bekapcsolja a gázelvételt, ezt az ösztönös reakciót is bekapcsolja. És ez az egyetlen oka annak, hogy a karjaid hazaüzennek. Az üzenet pedig: Légyszíves küldj oxigént, mert túlhajszoltak vagyunk és éhezünk.
 
Az ember hajlik arra, hogy egyszerűen azt tanácsolja: "engedd el magad, legyél laza a motoron", de ez nem olyan egyszerű, lévénhogy túlélési reakciók ellen dolgozunk. Ide oktatás, gyakorlás kell. Kapaszkodjunk okosan.
 
Az útviszonyoktól függően a motor eleje mindig rázkódik oldalirányban. Ez minden motornál így van, mert a motor rugózási rendszerének a velejárója. Az út egyenetlenségeit a gumi kis részben kiegyenlíti, mert rugalmas. Azután jön a rugózás, ami szintén tompítja az egyenetlenségből származó ütéseket. Ha mindkettőnek kimerültek a tartalékai akkor már csak a villa van hátra, amely elcsavarodik az ütéstől. Amikor a gumit ütés éri, akkor a villa a kanyar ívének belső fele felé csavarodik, amikor a gumira kevesebb terhelés jut, akkor a villa ellenkező irányba csavarodik és egy kicsit túllendül a holtponton. A kerék azonban ilyenkor már megint ellenállásba ütközik és a villát elcsavarja. Ez okozza a kormány oldalirányú rezgését.  
 
Senki sem elég erős ahhoz, hogy ezt megakadályozza, ami nem is nagy baj, mert ha ezt megakadályoznánk, akkor a motor irányíthatatlanná válna. A jó hír az, hogy amennyiben a gép jó műszaki állapotban van, akkor ez a rezgés nem terjed át a motor többi részére. A rossz hír viszont az, hogy ha a 2. számú túlélési reakció bekapcsol, akkor maga a vezető viszi át ezeket a rezgéseket a gép testére. Mély homokban endurózva kiválóan példázza ezt az alapelvet. Fogd erősen és a motor teljesen instabillá válik, míg ha lazán vezeted a gép egyenesen halad akkor is, ha az eleje viszonylag nagyokat mozog.
 
A szoros fogás ugyancsak megnagyobbítja a fordulási ívet. A merev tartás következtében a gép felegynesedik egy kicsit.
 
A rezgéscsillapító a kormányon nem szünteti meg teljesen a rezgést csak tompítja és a kilengés mértékét csökkenti. Ezen túl még a motor legelejére van szerelve és ezért nincs módja arra, hogy a rezgést a motortestre átvigye. Ha túl merevre állítjuk a csillapítót, akkor azt tapasztaljuk, hogy a motor eleje vadul beráz. Ez a csillapítás a nagyon erős, nagyon meredek villaszögű modern motorokra jellemző. A csillapítás nem arra való, hogy korrigálja a túlélési reakciódat. Ha merev vagy a motor átveszi a rázkódást, függetlenül attól, hogy va-e rajta csillapítás, vagy nincs. 
 
Minél gyorsabban mész a rázkódás annál nagyobb lesz, legnagyobb akkor, amikor kijössz a kanyarból és az eleje könnyű, nem jól követi az utat. Ha a csillapításod egyébként jól van beállítva, akkor csak annyira lesz veszélyes ez a remegés amennyire görcsösen szorítod a kormányt.
 
A kormány szorítása a motorkerékpár vezetési progblémák leggyakoribb forrása.
 
A könyököd és a csuklód bahajtásával lazábban tudod elhelyezni magad a gépen. Ez a pozíció csak akkor kell, hogy egy kicsit megváltozzon, ha kormányozni akarsz. Legyél annyira laza, amennyire csak tudsz. Barátságosan kezeld a gépet és akkor nem dolgozik ellened.
 
 A vezető - Stabilitási problémák
 
Vajon miért néznek ki a modern sportgépek úgy, ahogy kinéznek? Ez csak kozmetika lenne? Vannak a gépednek olyan funkciói, amelyeket nem használsz?
 
A merevség a gépen kezelési nehézségekhez vezet. Sokféle szerkezetet találtak ki és vásároltak meg motorosok, többnyire feleslegesen (jó motoros ezeknek hasznát veszi), azért, hogy a rezgést csökkentsék, pedig azt leggyakrabban a vezető maga okozza.
 
Megoldások a #2 túlélési reakció ellen
 
Sz ámos megoldást kitaláltak azért, hogy a motoros kevésbé legyen rossz hatással a motorkerékpárra. Ezek közül néhány:
  • Az elmelt hátsú ülés megtámasztja a vezetőt, hogy ne kelljen a kormányba kapaszkodnia.
  • A nagy tank megtámasztja a kart és a könyököt kanyarodásnál.
  • A térdtámaszok a tankon stabilabb kapaszkodést biztosítanak. A tank a mellet is megtámasztja.
  • A hátratolt lábtartók könnyebb mozgást biztosítanak a mozgáshoz.
  • a leengedett kormánycsonkok ugyancsak segítenek abban, hogy a vezető ne a kormányra támaszkodjon
A 2. számú túlélési reakció következményei
 
Szélhatás
A legtöbb vezető aggódik a szél miatt, és erősebben fogja a kormányt. A felsőtest úgy viselkedik, mint a vitorla. A motort a szél félrekormányozza. Maradj laza és húzd össze magad, ezzel a szél hatásának 75%-át kivédheted.
 
Autogáz
A göröngyös úton görcsösen kapaszkodás miatt akaratlanul megránthatod a gázt, ami a motor súlyeloszlását, tapadását, rugózását durván megváltoztatod. Figyelj rá, hogy a könyököd lazán tudd mozgatni a kanyarban, akkor nem vagy merev.
 
Belső információ
Ha le akarod betonozni magad a géphez, akkor kell egy dolog, amibe kapaszkodhatsz. A kanyar belseje felé eső kormánymarkolat esik kézre a legjobban. Ettől általában szélesebb kanyart veszel, mint kellene. A stabil rögzítésedet a motorhoz inkább az egyik lábaddal oldd meg, vagy mindkettővel, úgy hogy a térdedet a tankhoz szorítod.
 
Gyors kanyar
Ha nagyon gyors kanyarban kihajolsz, akkor a térded is úgy viselkedik, mint egy vitorla és az ellenszél megpróbál visszaültetni a motorra. Húzd le magad amennyire csak tudod és tartsd a térded annyira közel a motorhoz, amennyire csak tudod.
 
A visszaülés
Ha kiültél az egyik oldalra, és vissza akarsz jönni a normál üléspozícióba, akkor igyekezz ezt úgy tenni, hogy nem a kormányba kapaszkodsz, mert a motor azonnal elkezd kacsázni, főleg ha még közben gyorsítasz is. Inkább a másik lábadat szorítsd a tankhoz és azzal húzd vissza magad. Használd a lábtartókat tehermentesítésre.
 
Rázkódás
A motor rázkódik, amikor kijössz a kanyarbál és gázt adsz, vagy az aszfalt egyenetlen. A motor jobban rázkódik, ha görcsösen kapaszkodsz benne. Az egyenletes, finom, gázadagolás is nagyon nehéz, ha közben erősen szorítod a markolatot.
 
Egykerekezés
Az első kerék letételekor annak a motor vonalával egyirányban kell állni. A merev kormánytartástól a letett kerék rögtön berázza a gépet.
 
Hamis sebességérzet
Az erős kapaszkodás több rázkódást visz át a karodra, ezért a sebességedet és a fordulatszámodat magasaabbnak érzékeled, mint a valóságos és hamarabb elfáradsz.
 
Hamis rugózás
A görcsös szorítás miatt túl sok visszajelzést kapsz az útról, köztük lényegteleneket is, amivel egyszerre nem tudsz megbírkózni. A útegyenetlenségek nagyobbnak tűnnek és a motor elejének a természetes szitálását is felerősődve érzed.
 
Jobbosok és balolosok
Az a régi relytély, hogy valaki a jobb, vagy a bal kanyarokat szereti jobban szintén megoldható. A rossz oldaladon általában merevebben kapaszkodsz.
 
Elmosódott látás
A merev tartás miatt a sisakod is berázkódhat, ami szélhatásokkal együtt drámaian felerősödik, ha megmerevedsz. A látásod elmosódhat és a nyakad fájni fog.
 
Összefoglalva a 2. sz. túlélési reakció hatásait, a merevség 10 kedvezőtlen hatással járhat egyetlen kanyarban, amelyeknek a kombinációja fárasztó láncreakciót vált ki és szükségtelen korrekciókhoz vezet.
 
  
 A vezető - Vezetés és csúszás
 
A motor valóban kontrollálhatatlanná válik, amikor megcsúszik? Miért van az, hogy a versenyzők nem esnek el, amikor a motorjuk olyan gyakran megcsúszik? A rázkódás és a szitálás nagyon zavaró, de a 2. számú túlélési reakció legdramatikusabb következménye a megcsúszás.
 
Tökéletes tervezés
 
Játsszunk el azzal a gondolattal, hogy a motorkerékpár egy elég stabil dolog, ha a vezető békén hagyja. Lehet-e stabilitásról beszélni csúszás közben?
 
A legtipikusabb megcsúszás, amikor a hátső kerék megindul oldalra. Sokan nincsenek tisztában vele, hogy a motor maga automatikusan kompenzálni igyekszik ezt a megcsúszást.
 
A motor súlypontja eltolódika csúszás irányába és az első kerék ráfordul erre az irányra, pont annyira, hogy korrigélja a megcsúszást. Ez az extra minden motorhoz ingyen jár. Ha az autó fara megindul körbe és az eleje forgásponttá válik, akkor kormányzással neked kell a csúszás irányába kormányozva stabilizálnod, mint ahogy ezt a havas utakon tapasztalhattad. A motornál ez nem így van.
 
Amikor a motor hátul megcsúszik és a 2. számú túlélési reakció bekapcsol, akkor a motor is úgy fog viselkedni, mint az autó, azaz az első kerék forgásponttá válik, ahelyett, hogy korrigálná a csúszást.
 
Sok kis megcsúszás vezet drámai következményekhez a 2. számú túlélési reakció bekapcsolása miatt. A csúszás manuális korrekció nélküli tudomásulvétele viszont számos esetben kisegítheti az embert a bajból. A salakmotorosoknál ez a kanyarodás legfőbb segítője.
 
Kombinált túlélési reakciók
 
A gáz visszavétele és a markolat szorítása együttesen egy halálos duo. A gáz visszavétele a hátsó kerék csúszásakor azonnali tapadást okoz, amitől a bedöntött motor felegyenesedik. Ez az első fázisa a kirepülős bukásoknak. Ha csak finoman korrigálsz és nem veszed vissza azonnal erőteljesen a gázt, akkor van rá esélyed, hogy a gép csak megrázkódik egy kicsit és a kerekek újra összerendeződnek.
 
Az a kontrollált gumiégetős gyorsulás, amit az 500cm3-es versenyzők művelnek nem lenne lehetséges, ha mereven fognák a kormányt, vagy erőteljesen visszavennék a gázt. Ehhez a teljesítményhez le kell győznöd a túlélési reakcióidat.
 
Az első kerék csúszása
 
Az első kerék megcsúszását az arra jutó túl nagy terhelés okozza, amely túllépi a tapadás határát. Van amikor az első kerék megcsúszik a kanyarból kigyorsításnál, főlegha a gép nagyon be van döntve, de jellemzően először a hátsó adja fel a túl sok gyorsulás és a kanyarvétel miatt.
 
A legjobb megoldás a csúszó első ellen az, ha egy kis gázadással a hátsó kerékre viszünk át valamennyi súlyt. Emlékezz az ideális 40% elől, 60% hátul súlyelosztásra.
 
Az első kerék megcsúszása nagyon gyorsan lelassítja a motort és az megpróbál felegyenesedni. Ha hagyod a motort magát korrigálni, sokszor kijöhetsz az ilyen helyzetekből. Sokkal több megcsúszásból sikerül jól kijönni mint rosszul. Valójában magadra vagy veszélyes, ha hagyod, hogy ez a túlélési reakció bekapcsoljon, de ez elkerülhető. Lazíts, kontrolláld magad.
 
 A vezető - Ember és gép
 
Mit gondolsz a motorról – alapvetően stabilnak, vagy instabilnak tartod?  Kiszámítható, nagy kiszámíthatatlan?
 
Kiszámítható
 
A motorkerékpár, mint fent is láttuk kiszámíthatóan viselkedik, a bizonytalansági tényező a rajta ülő ember a túlélési reakcióival. Ennek ellenére motorosoktól gyakran hallani, hogy a motorjukat kiszámíthatatlannak tartják.
 
Minden negyedik kör
 
Egy nemzeti pályamotoros bajnokságon egy tanítványom arra panaszkodott, hogy a motorja egy gyors kanyarban minden negyedik körnél erősen rázkódik és elveszíti a stabilitását. Minden beállítási lehetőséget végigfuttattam a feljemben, míg egyszer csak felszállt a köd. „Várj egy kicsit. A motorok nem csinálnak valamit négy körönként. Erre csak a vezetők képesek. Lazítsd el a kormányfogásodat a gyors kanyarban és akkor megszűnik a szitálás.”  És tényleg megszűnt.
 
A kapaszkodás és a tapadás
 
A súlyáthelyezés a legnyilvánvalóbb okozója a tapadás csökkenésének, ugyanakkor azonban a kapaszkodás is jelentősen hat rá. A fékezés az egyik legjobb példa. Merev felsőtesttel fékezve sokkal több súlyt helyezünk előre, mint kellene. Ha a tankon keresztül viszed át a súlyodat, akkor még erőteljes fékezésnél is a hátsó kerék hosszabban marad a talajon és az első rugózásnak több lehetősége lesz, hogy kiegyenlítse az út egyenetlenségeit.
 
A merev karral fékezésnél a felsőtest 0,2-0,3G-vel nehezedik rá a kormányra. Ez 50 kg extra terhelést jelenthet, amit átadhatnánk a motornak 50-60 centiméterrel hátrább az ülésnek, vagy a tanknak is.
 
A lazítás másik előnye, a gázadásnál jelentkezik. Ha ugyanis 50 kilót már nem kell visszavinni a hátsó kerékre, akkor a gázadás simább lehet, a súlyátvitel egyszerűbb.
 
Lazítsd el a tested rögtön azután hogy a kormányzást befejezted. Valójában az az ideális, ha teljesen laza vagy amikor teljesen bedőltél és a hátsó kerék beleharap az aszfaltba.
 
Aktív rugózás
 
Egy másik trükk, amellyel segíthetsz a rugózásnak abban, hogy megküzdjön a göröngyös utakkal, hogy kicsit megemelkedve az ülésről a lábaddal segítesz a rugóknak. Ilyenkor a súlyátadás lejjebb kerül és a motor rugózásának kevesebb terhelésváltozást kell kiegyenlítenie. Ugyanezt a technikát alkalmazzák a terepmotorozásnál és a lovaglásnál is. Rossz utakon ez különösen hasznos, csak ne kapaszkodj nagyon a kormányba, mert azzal lerontod a hatást.
 
A felemelkedés segít abban is, hogy a stabilitását vesztett motor stabilizálja magát. Ez könnyebben megy neki, ha nem kell még a te tömegedet is előre-hátra helyezgetnie.
 
Ülj nugodtan
 
A rugózás arra van beállítva, hogy egy meghatározott tömeg egy meghatározott helyen van, nem a változó súlyeloszlásra és a tömeged vándorlására. Ez azt jelenti, hogy a motor nem tud normálisan viselkedni, amikor sokat pattogsz rajta. A GP motoroknál például alig mozoghatsz előre-hátra az ülésen.
 
Csak azzal, hogy előredőlsz, vagy felegyenesedsz a súlyeloszlást 5-20 kilóval megváltoztathatod anélkül, hogy a kormányhoz hozzányúlnál. A tapadás szempontjábúl ez jelentős különbség.
 
A gyors kanyarokban a legnehezebb az ülésen megmaradni, amikor a szél megpróbál letépni a motorról.  A legtöbb vezető ilyenkor előredől és ezzel csökkenti a tapadást egy kis mértékben. A lehajlás és a motor szorítása a térdeiddel ilyenkor segít. A rugózás állításával ugyancsak át lehet vinni egy kis többletterhelést hátra. Lejjebb venni az elejét, felemelni a hátát, felemelni az egész motort, vagy a hátsó kereket előrébb hozni ilyen hatással járnak.
 
A rugózást lehet ugyan állítgatni, de az ügyetlen vezetői beavatkozás olyan kiszámíthatatlan tényező, amit nem lehet beállításokkal kiküszöbölni. A laza tartás a motoron segít ezt a bizonytalansági tényezőt kiküszöbölni.
 
Az a téveszme, hogy a motorkerékpár kiszámíthatatlan a túlélési reakciók parádéját válthatja ki a nagyon valós és romboló eredménnyel, hogy elveszted a bizalmat saját képességeidben.

 
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Idő
 
Számláló
Indulás: 2006-11-02
 
Programajánló
  • 2007 szept.14.
  • EVO Gyorsulási Verseny
    Időpont: 2007.09.14., péntek
    Helyszín: Hungaroring

    2007 szept.15.

    IV. Motörbörze és kiállítás
    Időpont: 2007.09.15., szombat
    Helyszín: Tatabánya

    2007.szept.15.

    IV. Martfűi Motoros Buli
    Időpont: 2007.09.15., szombat
    Helyszín: Martfű, Zsófia-Vadnarancsos

  •  
     
     
    Chat
    Név:

    Üzenet:
    :)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
     
    Szavazás
    Legyenek-e az oldalon Foma-1 és/vagy MotoGP hírek és tabellák?

    Igen,legyen mindkettő
    Csak Forma-1 legyen
    Csak MotoGP legyen
    Ne legyen egyik se
    Leszarom
    Szavazás állása
    Lezárt szavazások
     
    Napi vicc

    A kamionsofő egy út menti étteremben bécsi szeletet rendel.Éppen elé teszik, amikor három bőrruhás motoros lép be,s egyikük se szó,se beszéd , elveszi a  sofőr tányérját és átviszi a saját asztalukhoz.A kamionos mukkanás nélkül fizet és távozik.

    -Figyelitek srácok-rikkant a legnagyobb hangú-ez vagy beszari,vagy nem tud bunyózni.

    -Valószínűleg vezetni se tud-szól közbe a pincér- mert épp most lapította palacsintává a motorotokat.

    További motoros viccek

     
    Naptár
    2024. Május
    HKSCPSV
    29
    30
    01
    02
    03
    04
    05
    06
    07
    08
    09
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    31
    01
    02
    <<   >>
     

    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak