Normál üzemben, amikor a motor hajtja a kerekeket, a csúszókuplung semmiben sem különbözik egy átlagos kuplungtól. Különbség motorféknél van csak. Ilyenkor a csúszókuplung dolga annyi, hogy megakadályozza a túl nagy mértékű motorfék hátsó kerékre jutását. Erre azért van szükség, mert egy nagy sűrítésű négyütemű motor olyan nagy motorfékkel rendelkezhet magas fordulaton, ami féktávon, amikor a hátsó kereket nem terheli túl sok súly, a tényleges haladási sebesség alá lassíthatja a hátsókereket, ami emiatt bepattoghat, bizonytalanná téve a féktávot és a bekormányzást. Magyarul elronthatja az egész kanyart, úgy ahogy van.
A motorfék maximalizálását úgy oldják meg, hogy a kuplungkosár „hátrafelé néző” oldalán letörik az öntvény vállát, aminek hatására túlzottan erős motorfékezés közben (amikor a tárcsák a hátrafelé néző oldalra támaszkodnak) az egész kosár felcsúszik a letört oldalon, így enyhén kiemel a kuplung, csúszik, de csak addig, míg túl nagy a motorfék. Ideális esetben pont annyira emel ki, hogy ne hagyja a motorféket a fent leírt módon csúnyán beleavatkozni a hátsó kerék dolgába de ne is szűntesse meg azt, mi pedig könnyen, gond nélkül, éppen ideális mértékű motorfékkel aláfestve fékezhetünk rövidet, mélyen bele a kanyarba.