Először 1985-ben versenyzett Carlos Lavado és Martin Wimmer Deltabox vázas Grand Prix versenymotorokkal az asseni nagydíjon.
A kialakítás lényege, hogy az alumínium hídváz metszete helyenként háromszög alakú, innen is jön a delta elnevezés. Az ilyesmi formájúra alakított váz ugyan nem feltétlenül könnyebb, mint egy mezei négyszög vagy kör keresztmetszetű alumínium váz lenne, de merevebb. A Yamaha az évek alatt folyamatosan fejlesztette a Deltabox ötletet, így sorra jelentek meg evolúciói az újabb és újabb Yamahákban, lásd Deltabox II, III, IV... Az 1980-as évek vége felé csak a Bimota használt hasonló kialakítású vázat, de mára már szinte az összes nagy gyártó, élükön a japán konkurenciával átvette a váz keresztmetszetének igazgatásával, háromszögesítésével járó merevítő technikát.
De a Yamaha nem csak a vázai kialakításánál használja a ”Deltaboxosítást”, némely krosszmotor lengőkarját is ilyen profillal látja el, ezzel is – mint a vázak esetében – növelni tudják az alkatrész merevségét.
Néhány Deltabox vázas Yamaha:
FZR400
YZF600 Thundercat
YZF750
YZF-R6
YZF-R1