motorblokk
Üdvözöllek honlapomon
Üdvözöllek honlapomon!
 
Az oldalon megtalálhatsz mindenféle motoros hírt,egy-két tesztet,vezetés-
tecnikai cikkeket,informá-ciót és híreket a
2007-es Dakar
Rallyról,valamint egy motoros GYIK-et,amiben
a motorokkal kapcsolatos műszaki fogalmakkal lehet ismerkedni.
Kellemes böngészést!
 
 
 
 
Motoros dolgok
 
Dakar Rally 2007
 
Ringek
 
Paintball
 
Szavazás
Milyen fajta motorod van?

Sport
Naked
Cross
Enduro
Chopper
Quad
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Linkek

  

 

 

 

 
Quad
Tartalom
 
Tesztek/Bemutatók
Tesztek/Bemutatók : Bemutató: Ducati Hypermotard 1100/1100S

Bemutató: Ducati Hypermotard 1100/1100S

  2007.09.18. 14:27

Miként lehet körülírni egy igazi supermotót? Könnyű, nyomatékos, egyhengeres kalapács blokk hajtja, elöl nagy, egytárcsás fékkel rendelkezik, széles kormánya van, 17 colos kerekeken és sportos abroncsokon gurul. Mi akkor a Ducati Hypermotard? Közepesen nehéz, kéthengeres L2-es blokk dübörög benne, elöl dupla tárcsás fékrendszere van, de a kormánya valóban széles. Ezek szerint nem is supermoto, vagy mégis?

 

Powerslide
Powerslide

A kéthengeres supermoto feltalálása nem a Ducati érdeme. Anno amikor létrejött az eredetileg egyhengeres gépekből álló motorkategória, még enduró gépekből építették át őket, sokszor házilag, egyedi készítésű alkatrészekkel. Később a KTM megkezdte az egyhengeres (LC4) supermotók sorozatgyártását. Az osztrák cég volt az, aki megteremtette a kéthengeres supermotók alapját is az LC8 950 SM változatával, majd jött a BMW a HP2 Megamotóval. Ezzel nagyjából vége is a nagyköbcentis kategória kínálatának. Az olaszok úgy gondolták, elfér még ide egy versenytárs, ezért a Ducati megalkotta a Hypermotardot, a városi forgatag és a hegyvidéki kanyarok rémét.


Először a 2005-ös Milánói Nemzetközi Motorkerékpár kiállításon került a porondra a Hypermotard. A visszajelzések olyannyira kedvezők voltak, hogy egy évvel később már a szériagyártásra érett modellt láthattuk ugyanitt a Ducati standon. A sorozatgyártás azonban csak tavasz végén indult be, és idén nyártól vehették át az első szerencsés megrendelők motorjaikat.

A kétszelepes blokk 90 lovas
A kétszelepes blokk 90 lovas

A Ducati nemrég megújult, 1100-as, léghűtéses, hengerenként duplagyújtógyertyás és kétszelepes L2-es 90 fokos blokkja hajtja. A Multistradaból átemelt motor kellő nyomatékkal rendelkezik már alacsony fordulaton a brutális, 98 mm átmérőjű dugattyúknak köszönhetően, melyekhez rövid löketű hajtókar tartozik. Mindez számokban kifejezve 90 lóerőt (7750 ford./perc) és 103 Nm forgatónyomatékot jelent. A blokk szárazkarteres maradt, azaz szépen fog csörögni, mint egy kígyó, mivel a kuplunglamellák nem olajban futnak. A váltó meghajtófogaskerekei most új, könnyebb kialakítással készültek. A motort természetesen benzinbefecskendező eteti 45 mm-es szívótorkokon át, és katalizátoros, 2-1-2 rendszerű kipufogó őrködik a Hypermotard környezetbarát (Euro3-nak megfelelő) mivoltán. A dobok - hol máshol - a hátsó ülés alól bukkannak elő, hűen a Ducati sportmotor hagyományokhoz.

A dupla gyújtógyertyához - akárcsak a megelőző ezer köbcentis, léghűtéses blokk esetében - a hengerek égésterében elérhető kedvezőbb égési folyamatok miatt nyúltak a mérnökök. Nemcsak a fajlagos teljesítmény növekedett használatukkal, hanem a fogyasztás is csökkent, és a környezetet is kisebb terhelés éri a tisztább kipufogógázok következtében. A kompakt, könnyű L2-es blokk az egyhengeres supermotóknál semmivel sem szélesebb gép megépítését tette lehetővé, így félelmetes dőlésszögeket értek el a gyári tesztpilóták a bemutatók során.

Érdekes látvány fentről is a két kihajtott tükör
Érdekes látvány fentről is a két kihajtott tükör

50%-kal kisebb szervizköltséggel jár a Ducati elmondása szerint.

A versenypályákon sem vall szégyent
A versenypályákon sem vall szégyent

A reklámfilm szerint a Hypermotard nyergében bárki az utak ura lehet. A motor irányítására széles, végeiben elvékonyodó alumínium kormány szolgál. Ez minden egyes mozdulatot pontosan, precízen visz át az első kerékre. A hosszú, supermoto szerű ülésben előre-hátra lehet mozogni. Az előre vitt súlyponttal a kanyarodást, a hátrahelyezettel pedig a kigyorsítást lehet elősegíteni. A pilótának nincs nehéz dolga a motor irányításával egyébként sem. A Ducati-védjegy térhálós csővázat és vázgeometriát versenypályákon fejlesztették tökélyre. Ehhez elöl egy 50 mm-es belsőcső átmérőjű Marzocchi villapár asszisztál, hátul pedig az egykarú lengővilla egy ZF Sachs rugóstagon ringatózik a kanyarok ritmusára. Mindkét futómű elem minden irányban állítható paraméterekkel bír.

Mi szükséges még egy remek futóműhöz? Egy könnyű kerék, amely jelen esetben a Marchesinitől érkezett. Gyárilag a Bridgestone BT-014-es abroncsai kerülnek a Hypermotardokra, elöl 120/70-17, hátul pedig 180/55-17 méretben. Ez a gumi elég jó kompromisszum a sport abroncsok közt, de nyilván sportosabbra is cserélheti, aki hamar elfüstölte őket, vagy gyakran látogatja a versenypályákat. A megállásnál sem bíztak semmit a véletlenre a tervezők. Előre a Brembo két 305 mm-es tárcsaféke került, radiális felfogatású, négydugattyús féknyergek karmai közé. Hátra elegendőnek ítéltek egy 245 mm-es féktárcsát is.

Egyedi formaterv
Egyedi formaterv
 
Műszerfal a MotoGP-ből
Műszerfal a MotoGP-ből

A Hypermotard digitális műszerfalát a MotoGP Desmosediciről kölcsönözte. Nincsenek rajta gombok, sem kapcsolók, a kijelzőt a bal kormánymarkolaton elhegyezett kapcsolóval vezérelhetjük. Végre. Az egész menüvezérelt és rengeteg információt kinyerhetünk belőle. A fordulatszámot oszlopdiagrammal, az aktuális sebesség értékét pedig számokkal adja tudtunkra a műszer. További funkciói az óra, az olajhőmérséklet, az olajnyomásra figyelmeztető lámpa, a karbantartási periódus, az akkumulátor feszültség, a tartalék üzemanyagra figyelmeztető lámpa, a tartalékkal megtehető út, az irányjelzők visszajelzője, a befecskendező ellenőrző lámpa és a köridőmérő. A kijelző a Ducati Data Analyser (DDA) műszerpanelje is egyben.

Index a kézvédőbe integrálva
Index a kézvédőbe integrálva

Az alumínium kormány a stílusnak megfelelően műanyag kézvédőket kapott. A gép kezelését radiális munkahengerekkel szerelt kuplung és fékkarok segítik a superbike gépekére hasonlító kiegyenlítő-tartállyal. Természetesen a karok a pilóta kezére állíthatók. A tükrök egyedi jellemzői a Ducati Hypermotardnak. Talán csak a 30-40-es évek motorjain voltak láthatók hasonló, a kormány végére szerelt darabok. Azonban a Ducati továbbfejlesztette a megoldást, és behajthatóvá tette a kormányvégre szerelt tükröket. A visszapillantók elülső lapjába LED-es irányjelzők kerültek. Szépsége ellenére annyi hátránya lehet, hogy egy esésnél szinte bizonyos, hogy sérül, illetve szélesíti a motort a kormány magasságában.

Az új, kisméretű első lámpa formájának íve együtt hajlik az első orridommal. A hátsó helyzetjelző LED-ekből áll, amelyek vékony csíkként zárják a motor keskeny farrészét. A hátsó lámpa tartórészét egybeöntötték egy kis szárnnyal, amely az utas kapaszkodókat köti egybe egyúttal. A versenyorientáltságra mutat az is, hogy az utas lábtartó leszerelhető, így egy egyszemélyes versenygép látszatát adja a pályán. A pilóta lábtartójából is egyszerűen kipattintható a gumi rezgéscsillapító, és a fém lábtartón biztosabb fogást lehet találni a csizmával, ha a versenyhelyzet fokozódik.

Dupla kipufogó az ülés alatt
Dupla kipufogó az ülés alatt

A Ducati a 1098-as után a Hypermotardhoz is kínálja az említett Ducati Data Analyser (DDA) opciót. Ha megvettük, akkor egy USB-s adatkártyával és PC-s szoftverrel megtekinthető, miként ment a pilóta az adott pályán. A rendszer különféle adatokat rögzít, úgy mint a pillangószelep állása, a motor sebessége, a fordulatszám, a motor hőmérséklete, a megtett út, a körök száma és a köridők. A rendszer a sebességből és a fordulatszámból automatikusan kiszámolja a sebességfokozatot is. A pályanap végén 3 és fél órányi anyag tölthető át számítógépre utólagos elemzés céljából.

Hypermotard 1100S

A Ducati esetében az S mindig a szériamotorok sportosabb kiadást jelenti. Így van ez a Hypermotard esetében is. A különbség nem hatalmas, de az ínyencek értékelni fogják az apró finomításokat. Az első Marzocchi villák csúszószárai kis súrlódási ellenállású, egyben kopásállóbb DLC bevonatot kaptak, erről a fekete szín árulkodik. Hátra egy Öhlins rugós tag ugrott be a Sachs helyett, külön gáztartályos kivitelben. Az amúgy sem gyenge első fékszerkezetet egy Brembo Monobloc rendszerűre cserélték. Ez a darab szolgál a 1098-as superbike gépen is. Minden egyes Monobloc féknyerget egyben öntenek ki, ez jóval merevebb, mint a két félből álló hagyományos változat.

Egy sima és egy S változat
Egy sima és egy S változat

A versenyzők tudják, hogy legjobban a motor rugózatlan tömegének csökkentésével javíthatnak motorjuk menetteljesítményén. A fekete, kovácsolt, könnyűfém Marchesini kerekek, piros csíkkal a szélükön két kilóval könnyebbek, mint az amúgy sem túl nehéz széria változat kerekei. Mindez gyorsabb bekormányzást és jobb kezelhetőséget eredményez. Az S változat a szuper tapadós Pirelli Diablo Corsa III gumiabroncsokon gurul. A hatás fokozásához a Ducati néhány műanyag elemet szénszálas kompozitból készültre cserélt. A villavédők, a vezérműszíj fedele, az első sárvédő hátsó része és a hátsó idom oldalsó fedelei készülnek a fekete aranyból.

Az eddig tesztelt Hypermotardok nagyszerűen vizsgáztak. A fordulatszám-éhes, gyors reakciójú motor, a merev váz, a nagyon jól belőtt geometriájú futómű, a szuper fékek, a nagyszerű irányíthatóság mind telitalálat modellről árulkodnak. Nem éppen a supermotós, inkább a sportmotoros menettulajdonságok kerültek felszínre, ellenben a kinézet miatt a supermotós jellemvonások sem tagadhatók. Akárcsak egy igazán jól eltalált olasz spagetti-western esetében, amely mindenben úgy néz ki, mint az eredeti, de valahogy olaszos marad.

Hagyományos Ducati térhálós váz
Hagyományos Ducati térhálós váz

Manapság a hazai motorosok körében még mindig rétegmodellnek számít a Ducati, és ennek egyik oka az ára. A széria Hypermotard 3 287 ezer, míg az S változat 3 761 ezer forintba kerül. Ez ugyan még mindig kicsit borsosnak tűnik, de így is az egyik legkedvezőbb árú Ducati modell, és a motor tudása szerint őszintén értékarányosnak mondható.

Műszaki adatok

Ducati Hypermotard 1100/1100S
 133
 15
Motor: vízhűtéses, négyütemű, 4 szelepes Desmodromic vezérlés, L kéthengeres
Lökettérfogat: 1078 cm3
Furat x löket: 98 x 71,5 mm
Kompresszió viszony: 10,5:1
Max. teljesítmény: 90 LE 7750 1/min-nél
Max. nyomaték: 102,9 Nm 4750 1/min-nél
Keverékképzés: Marelli befecskendezés, 45 mm torokátmérő
Kuplung: többtárcsás, szárazkuplung, hidraulikus működtetésű
Váltó: hatfokozatú
Véghajtás: lánc
Váz: térhálós acél csőváz
Első futómű: 50 mm-es teljesen állítható fordított Marczocchi teleszkópvilla, 165 mm rugóút (1100S - DLC bevonat csúszószáron)
Hátsó futómű: Progresszív felfüggesztés, teljesen állítható Sacsh rugóstag, 141 mm rugóút (1100S - Öhlins rugóstag)
Kerekek: 17 x 3,5 elöl, 17 x 5,5 hátul (1100S - kovácsolt alumínium Marchesini kerekek)
Gumik: 120/70-ZR17 M/C elöl, 180/55-ZR17 M/C hátul
Első fék: 305 mm-es dupla tárcsafék, radiálisan szerelt négydugattyús Brembo féknyereg (1100S - Brembo Monobloc féknyereg)
Hátsó fék: 245 mm-es tárcsafék, kétdugattyús féknyereg
Méretek (H x Sz x M): 2120 x - x 1155 mm
Tengelytáv: 1375 mm
Ülésmagasság: 845 mm
Üzemanyagtank térfogata: 12.4 liter
Száraz tömeg: 179 (1100S - 177) kg
Ára (reg. adóval): 3 287 450 (1100S - 3 761 750) Ft

 
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Idő
 
Számláló
Indulás: 2006-11-02
 
Programajánló
  • 2007 szept.14.
  • EVO Gyorsulási Verseny
    Időpont: 2007.09.14., péntek
    Helyszín: Hungaroring

    2007 szept.15.

    IV. Motörbörze és kiállítás
    Időpont: 2007.09.15., szombat
    Helyszín: Tatabánya

    2007.szept.15.

    IV. Martfűi Motoros Buli
    Időpont: 2007.09.15., szombat
    Helyszín: Martfű, Zsófia-Vadnarancsos

  •  
     
     
    Chat
    Név:

    Üzenet:
    :)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
     
    Szavazás
    Legyenek-e az oldalon Foma-1 és/vagy MotoGP hírek és tabellák?

    Igen,legyen mindkettő
    Csak Forma-1 legyen
    Csak MotoGP legyen
    Ne legyen egyik se
    Leszarom
    Szavazás állása
    Lezárt szavazások
     
    Napi vicc

    A kamionsofő egy út menti étteremben bécsi szeletet rendel.Éppen elé teszik, amikor három bőrruhás motoros lép be,s egyikük se szó,se beszéd , elveszi a  sofőr tányérját és átviszi a saját asztalukhoz.A kamionos mukkanás nélkül fizet és távozik.

    -Figyelitek srácok-rikkant a legnagyobb hangú-ez vagy beszari,vagy nem tud bunyózni.

    -Valószínűleg vezetni se tud-szól közbe a pincér- mert épp most lapította palacsintává a motorotokat.

    További motoros viccek

     
    Naptár
    2024. Április
    HKSCPSV
    01
    02
    03
    04
    05
    06
    07
    08
    09
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    01
    02
    03
    04
    05
    <<   >>
     

    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal